יום ראשון, 23 באוקטובר 2016

ספארי

29.8.16

הסתיים חלק הטיול בקייפ המערבי והבוקר טסים ליוהנסבורג.

הטיסה היתה נהדרת, ומיד שכרנו רכב בשדה והתחלנו לנסוע לעבר הספארי.
כשלוש שעות של נסיעה בנוף אפריקאי לגמרי.
מרחבים צהובים ובהם מידי פעם ביקתות אבן ומתכת ואפילו עיירה אחת בדרך שנראית בדיוק את מה שדמיינו על אפריקה.

בפאתי יוהנסבורג עוד ראינו טאון שיפ ענקיות אבל אח״כ רק כפרים או מספר בתים פה ושם.

לקראת שלוש הגענו לאמצע שום מקום שם חיכו לנו רכבי ספארי עם הריינג׳ר סילבסטר (זה היה שמו) שילווה אותנו לאורך השהות שלנו בספארי. התחלנו בנסיעה של כחצי שעה בתוך הספארי כדי הגיע ללודג׳. כבר בדרך ללודג׳, ראינו מגוון חיות כגון זברה וגירפה אבל במדריך אמר שנתעכב על החיות יותר מאוחר.
כבר בכניסה חיכו לנו עם מגבות חמות, שתיה וריקודים אפריקניים.

כשהגענו הראו לנו את האוהלים שהוקצו לנו. אוהל מפואר וגדול עם מתחם אוהל סלון צמוד, עבר הילדים ובמתחם אחר אוהל מפואר עבורינו.
בתחילה חששנו להשאיר את הילדים במרחק 3 דקות הליכה אבל אז הילדים הודיעו נחרצות שאין להם שום בעיה והם לא מוותרים על האוהל שקיבלו.
כל קיבלנו חופשה עם ילדים ולהרגיש בלי...
בכל אוהל היתה מיטה מפוארת עם פינת ישיבה חדר ארונות, מקלחת גיגית מפוארת שרותים וגולת הכותרת, בחוץ, אמבטיה מפוארת ודוש שתיהן בחוץ מול החיות. בנוסף הייתה גם בריכת שכשוך צמודה בכל חדר.

כבר לפני שהגענו בעלי הספארי התעניינו מה נוכל לאכול שם, ונתנו להם הסבר מלא. בנוסף לכשהגענו הלכתי לשיחה עם הטבח לגבי הכלים (מסרנו להם את הכלים שלנו) והכשרת התנור.
מכיוון שמדובר בלודג׳ קטן, חוץ מאיתנו היו עוד כשישה אנשים , היה קל לעזור לנו עם חוקי הכשרות.

לאחר כמה דקות חיכו לנו סלט ירקות עם טונה ושתיה לארוחה קלה לפני שאנחנו יוצאים לסיור ראשון בספארי.
עלינו על רכב הספארי ונסענו לראות חיות.
הספארי הזה הוא סוואנה שטוחה עם מספר עצים מסביב והרים מסולעים, מזכיר את המראה במלך האריות.
הצלחנו לראות ג'ירפות, גנו, קדו, אילות, במבי, חזיר יבלות , קרנפים (שזו חיה שקשה לראות) ובזמן החשיכה אפלו אריה הלך ממש בצמוד לרכב שלנו.
הספק לא רע לערב הראשון.
חזרנו ללודג׳ לארוחת ערב בבומה שזה ארוחת ערב ליד המדורה.
הכינו לנו דג, אורז, מרק קוקוס ועוד מטעמים שהגיעו מצולחתים באופן מדהים. לקינוח קיבלנו פירות וחזרנו לאוהלים שבנתיים סודרו שוב (פעם שלישית באותו היום) עם שוקולד על הכרית וכרית חימום בתוך המיטה) למקלחות מפנקות ושינה נהדרת.

30.8.16

חמש בוקר השקמה, קפה ופירות ואנחנו יוצאים לסיור בוקר בספארי.
הבוקר הצלחנו לראות הרבה חיות כולל היפופוטמים במים, שתי לביאות ואריה ענק ומדהים המצדיק את שמו מלך החיות.
חוזרים למחנה וכרגיל מחכים לנו בכניסה עם מגבות חמות ושתיה.

ארוחת בוקר טובה ע״פ מה שהזמנו ואח״כ זמן למנוחה שאני ויעקב מנצלים אותו למסאג׳ים (ליעקב היה לא משהו ולי היה מסאג׳ מדהים) והילדים למנוחה שיכשוך בבריכה וצפיה משפחתית במרוץ למיליון.

לא הספקנו לזוז והגיע זמן הארוחה הקלה לפני היציאה הנוספת לספארי, שוב סלט טונה ושתיה ואנחנו בדרכנו לראות חיות.
הנסיעה הזו הייתה פחות טובה, אמנם ראינו את האריות מהבוקר אבל הם נמנמו ולא ״שיתפו פעולה״.
חזרה למגבות החמות ושתיה ומשם ישר לארוחת ערב מפואר. המלצרים במקום כבר יודעים שאנחנו המשפחה שכל הזמן צוחקת מדברים שהם לא מבינים (בערב הראשון יעקב ביקש הזבר על הממרחים שהיו על השולחן ובמסגרת זה שעבר אחד אחד שאל גם מה הממרח בעציץ הקטן למרות שזה היה רק עציץ רגיל... לאורך כל השהות צחקנו עליו ומידי ארוחה הנחנו את העציץ על הצלחת שלו וגם המלצרית שיתפה איתנו פעולה).

31.8.16

שוב קימה בחמש, התארגנות מהירה עם ארוחה קלה ויציאה לספארי.
היה ספארי מוצלח עם פילים ממש מקרוב והרבה חיות, סיום מוצלח לשהות שלנו בספארי.
חוזרים למחנה ומחכים לנו כמובן עם מגבות ושתיה ואנחנו בדרך למקלחות והתארגנות לפני ארוחת הבוקר לסיום השהות.
היה מפנק ומעניין, כולנו נהננו מאוד.